Lainaesimerkit

Esimerkki lainan takaisinmaksusta: 200 euron lainan todellinen vuosikorko on 48,90%. Takaisinmaksettava summa on kokonaisuudessaan 275 euroa, täten luoton kokonaiskustannus on 75 euroa. Lainan takaisinmaksuaika on 12 kuukautta.

Lainasumma Laina-aika Takaisinmaksettavaa Kulut yhteensä
100 € 12 kk 137,50 € 37,50 €
200 € 12 kk 275 € 75 €
300 € 12 kk 412,50 € 112,50 €
400 € 12 kk 550 € 150 €

Esimerkki lainan takaisinmaksusta: 200 euron lainan todellinen vuosikorko on 48,90%. Takaisinmaksettava summa on kokonaisuudessaan 275 euroa, täten luoton kokonaiskustannus on 75 euroa. Lainan takaisinmaksuaika on 12 kuukautta.

Lainasumma Laina-aika Takaisinmaksettavaa Kulut yhteensä
100 € 12 kk 137,50 € 37,50 €
200 € 12 kk 275 € 75 €
300 € 12 kk 412,50 € 112,50 €
400 € 12 kk 550 € 150 €

Usein kysyttyä

UKK – Usein Kysytyt Kysymykset

Kuka voi hakea Reissuvippiä?
Reissuvipin pikavippiä voivat hakea kaikki vähintään 21-vuotiaat Suomen kansalaiset, joilla on pankkitili Suomessa ja joiden luottotiedot ovat rikkeettömät.

Mihin tarkoituksiin voin hakea lainaa?
Emme kysele asiakkaittemme lainan tarpeen perään, joten Reissuvippi soveltuu tarpeeseen kuin tarpeeseen.

Mitkä ovat lainaehtonne?
Ole hyvä ja tutustu lainaehtoihimme tästä.

Miten saan tiedon luottopäätöksestä?
Tekemämme luottopäätös lähetetään sinulle sekä sähköpostitse että tekstiviestitse välittömästi kun hakemuksesi on käsitelty.

Kuinka nopeasti pikavippi siirtyy tililleni?
Myönnetty pikavippi maksetaan hakijalle välittömästi kun lainahakemus on hyväksytty ja rahat ilmestyvät luotonsaajan tilille reaaliajassa, mikäli hänellä on käytössään jokin seuraavien pankkien tileistä: Nordea, Danske Bank, Osuuspankki, Aktia tai Tapiola. Muiden pankkiyhteyksien kohdalla lainan siirtyminen tilille vie keskimäärin 1-2 pankkipäivää.

Koska voin hakea seuraavaa pikavippiä?
Voit hakea uutta Reissuvippiä välittömästi, kun edellinen lainasi on maksettu kokonaisuudessaan takaisin. Huomioithan kuitenkin, että takaisinmaksun kirjautuminen meille kestää noin 1-2 pankkipäivää.

Voinko hakea useamman lainan kerrallaan?
Et voi. Reissuvippi ei myönnä päällekkäisiä lainoja, eli voit hakea vain yhtä luottotuotetta kerralllaan.

Minulla on avonainen pienlaina toisesta yrityksestä, voinko hakea teiltä lainaa?
Kyllä voit, sillä muiden luotonantajien myöntämillä lainoilla ei ole vaikutusta lainapäätökseemme.

Voinko siirtää laskuni eräpäivää?
Kyllä, voit siirtää laskusi eräpäivää 14 päivää kerrallaan. Maksuohjelman muutos onnistuu lähettämällä tekstiviesti “PX siirto” numeroon 16350, jonka jälkeen toimi paluuviestin ohjeen mukaan. Voit siirtää eräpäivää vain yhden kerran per laina ja maksuohjelman muutos on tehtävä laskun alkuperäiseen eräpäivään mennessä. Tehdystä maksuohjelman muutoksesta peritään lainasummasta riippuen 10-20€ käsittelykustannus ja pidennetylle laina-ajalle lasketaan luottokorko.

Voinko maksaa lainani takaisin etuajassa?
Voit koska tahansa maksaa lainan kokonaan takaisin, ilman että siitä aiheutuu sinulle lisäkustannuksia.

Miksi en saa lainahakemukseeni vastausta?
Vastaamme jokaiseen lainahakemukseen aina 100% varmuudella, huolimatta päätöksen lopputuloksesta. Jos siis et ole saanut hakemukseesi vastausta, ota yhteys asiakaspalveluumme ja selvitämme asian.

Miksi minulle ei myönnetty lainaa?
Tavallisimmat syyt lainahakemuksen hylkäämiselle ovat aiemmin myönnetyn lainan maksamatta jättäminen, häiriömerkintä luottotietorekisterissä ja virheelliset tiedot lainahakemuksessa. Luotonantaja ei ole velvollinen perustelemaan tekemiään luottopäätöksiä lainan hakijalle.

Voiko laskun saada sähköisesti e-laskuna tai sähköpostiin?
Kyllä, voit lainahakemuksesi yhteydessä valita vapaasti, vastaanotatko laskut postitse, sähköpostilla vai e-laskuna. Sähköpostilaskut toimitetaan PDF-muodossa ja e-laskun ilmestyy kätevästi suoraan verkkopankkiisi, mikäli sinulla on voimassa oleva e-laskusopimus oman pankkisi kanssa.

Onko lasku mahdollista vastaanottaa muuhun kuin väestörekisteristä löytyvään osoitteeseeni?
Kyllä. Reissuvipin laskut lähetetään lainahakemuksessasi ilmoittamaasi osoitteeseen, jonka ei välttämättä tarvitse olla yhtenevä väestörekisteristä löytyvien osoitetietojesi kanssa. Ilmoita mahdollisista osoitteenmuutoksista aina välittömästi lainapalveluumme.

En ole saanut lainastani laskua, mitä tehdä?
Mikäli et jostain syystä ole saanut lainastasi laskua, pyydä meiltä uusi lasku lähettämällä sähköpostia osoitteeseen: asiakaspalvelu@lainasto.fi. Laskun puuttuminen ei oikeuta laskun maksun viivästymiseen sovitusta eräpäivästä.

Voiko samalla tilinumerolla hakea lainaa useammalle henkilölle?
Ei voi. Reissuvippi ei myönnä päällekkäisiä lainoja ja toistuva hakemus jo aiemmin ilmoitetulle tilinumerolle hylätään automaattisesti.

Voiko useampi henkilö hakea lainaa samalla puhelinnumerolla?
Ei voi. Palvelussamme käytettävän matkapuhelinnumeron tulee aina olla henkilökohtainen ja sen on täsmättävä hakemuksessa ilmoitettujen muiden tietojen kanssa.

Voinko saada lainaa ilman luottotietoja?
Et voi. Suomessa on mahdotonta saada mitään vakuudetonta lainaa, jos sinulla häiriömerkintä luottotietorekisterissä. Edellytämme asiakkailtamme puhtaita luottotietoja ja vastuullista raha-asioiden hoitamista, joka on säädetty myös Suomen laissa ja hyvässä luotonantotavassa.